طراحی دکوراسیون داخلی و تنوعی لازم در فضای زندگی شما

یکی از مواردی که امروزه در طراحی دکوراسیون در نظر گرفته می‌شود، طراحی دکوراسیون داخلی است که طرفداران خاص خودش را دارد. حتماً برای شما هم پیش‌آمده که بخواهید با تغییر طراحی داخلی محیط اطرافتان، رنگ‌ و ‌بویی جدید را به فضای اطرافتان هدیه دهید. اگر قصد انجام این کار را دارید،  می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی که درباره طراحی دکوراسیون داخلی است را به شما در این مقاله انتقال دهیم.

تعریف و ارائه یک تاریخچه از طراحی دکوراسیون داخلی

اگر بخواهیم تعریفی ساده از طراحی دکوراسیون داخلی ارائه دهیم باید بگوییم زمانی که شما در یک محیط منطبق بر سلیقه و اهداف خود، کارهای هنری خود را طوری اعمال می‌کنید که بیشترین هماهنگی بین عناصر به وجود می‌آید، آنگاه می‌توان ادعا کرد که طراحی دکوراسیون داخلی را بهترین نحو ممکن انجام داده‌ایم. آنچه از اسناد تاریخی شکل گرفته است، نشان‌دهنده وجود آثاری مربوط به دکوراسیون داخلی است که مربوط به زمان مصر باستان است که تا به امروز دچار پیچیدگی و ظرافت‌های بیشتری درون خودش شده است.

تجسم خود را در طراحی دکوراسیون داخلی به کار ببرید

ممکن است که طراحی داخلی منزل خود را به دست یک دکوراتور بسپارید و خودتان در کناری ایستاده و منتظر یک دکوراسیون داخلی عالی شوید، بسیار خوب، ممکن است این راه بیشتر بپسندید اما توصیه ما به شما این است که فضای زندگی خودتان را به دست خودتان ساخته‌وپرداخته کنید.  قبل از اینکه بخواهید طراحی دکوراسیون داخلی خودتان را به دست یک دکوراتور بسپارید ابتدا خودتان در ذهن، تجسم و تصور خود ببینید که دقیقاً از طراحی دکوراسیون داخلی فضای اطرافتان چه چیزی را می‌خواهید؟ وقتی‌که کاملاً تصمیم گرفتید حالا باید طبق طراحی که برای خود داشته‌اید، کار را به دست متخصصان این حوزه بسپارید.

در قسمت‌های بالا سعی کردیم یک تعریف اولیه از طراحی دکوراسیون داخلی ارائه داده باشیم و درنهایت یک نکته خیلی مهم را در ابتدای انجام طراحی داخلی برایتان گفتیم، در ادامه می‌خواهیم نکات مهمی را درباره انواع طراحی دکوراسیون داخلی بر اساس فضاهای مختلف را برای شما بیان کنیم. با ادامه این مقاله همراه ما باشید.

مخاطب خود را در طراحی دکوراسیون داخلی بشناسید

این مسئله بسیار حائز اهمیت است. شما اگر درک درستی از مخاطب خود داشته باشید، آنگاه تمامی عناصر به‌کاررفته در طراحی دکوراسیون داخلی خود را مطابق با سلیقه او به کار خواهید برد. مثلاً کسانی که در اهواز زندگی می‌کنند، قطعاً گرایش‌های روانشناسی متفاوتی دارند تا کسی که در به فرض در شیراز زندگی می‌کند. شما می‌توانید با شرکت‌های طراحی داخلی در اهواز نیز طراحی داخلی در شیراز ارتباط برقرار کرده و بتوانید مطابق با سلیقه مخاطب خود اقدام به طراحی دکوراسیون داخلی کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود را انجام دهید

دقت کنید که قرار است سالیان سال در منزل خود زندگی کنید پس در تمامی موارد زیر که ارائه می‌کنیم باید نهایت دقت و توجه را داشته باشید. در کف‌پوش‌ها دقت داشته باشید که کیفیتی که برای آن بکار می‌برید بسیار مهم است ضمن اینکه سعی کنید از رنگ‌های روشن در ساختار آن استفاده کنید. گاهی پهن کردن یک قالی قدیمی در کف منزل، می‌توان طراحی داخلی منزل را بسیار زیباتر کند. اگر قصد دارید که فضای منزل خود را بزرگ‌تر جلوه کند، توصیه ما این است که از رنگ‌های روشن در مبلمان خود استفاده کنید. نکته‌ای دیگر درباره مبلمان این است که سعی کنید که مبلمان شما بدون منحنی باشد چراکه بتوانید آن را کاملاً در کنار دیوار قرار داده و استفاده حداکثری از فضا را برای طراحی دکوراسیون داخلی خود داشته باشید. میز ناهارخوری به دلیل تجمع اعضای خانواده و مهمانان بسیار مهم است که در دکوراسیون داخلی درست طراحی شود. فضای مناسبی در نظر بگیرید که مهمانان شما بتوانند در آن به‌راحتی تردد داشته باشند ضمن اینکه در انتخاب رنگ و سایر اجزای میز این دقت را داشته باشید که با همدیگر هماهنگی داشته باشند. هیچ‌چیزی مثل نور طبیعی درخشش و شفافیت خودش را ندارد اما سعی کنید در محل‌هایی مثل اتاق نشیمن، میز ناهارخوری و آشپزخانه حتماً از نورهای مصنوعی هم بهره ببرید. دقت کنید که در جلو پنجره‌ها از پرده‌های پارچه‌ای شفاف استفاده کنید یا اینکه در دیوار از رنگ‌های شفاف استفاده کنید تا بتوانید انعکاس نور بهتری در فضای خانه داشته باشید.

ویلای خود را با طراحی دکوراسیون داخلی جذاب کنید

معمولاً سفر به ویلا برای گذراندن اوقات فراغت است لذا در موارد زیر نکاتی را برای ایجاد لحظات خوش شما بیان خواهیم کرد. مثلاً در اتاق نشیمن می‌توانید از یک لوستر بزرگ، رنگ‌های روشن در ساختار پرده‌ها، مبلمان و دیوارها بهره ببرید. نورپردازی را حتماً در برنامه طراحی دکوراسیون داخلی خود قرار دهید. گاهی یک نورپردازی اصولی و زیبا می‌تواند طراحی داخلی ویلا را عالی جلوه دهد.  اگر بالکن دارید، استفاده از نرده‌های چوبی یا فلزی با طرح‌های خاص را می‌توانید برای آن انتخاب کنید.  در اتاق‌خواب هم سعی کنید محیطی سراسر آرامش را برای خود ایجاد کنید. سعی کنید که در انتخاب رنگ تختخواب، رنگ مشابه کف‌پوش و دیوار را قرار دهید. می‌توانید در کنار تختخواب هم از یک قفسه یا کمدی کوچک برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید. اگر عاشق طبیعت هستید، سعی کنید از عناصر آن حتماً در ساختار ویلای خود بهره ببرید مثل استفاده از سنگ‌های درشتی که گاه در بنای برخی ویلاها مشاهده می‌کنید و … طراحی داخلی در کیش و هزاران جزیره و شهرهای اطراف دریا باعث شده تا شما بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانید ویلاهای خود را همراه با طراحی دکوراسیون داخلی کنید.

اداره‌ای جذاب‌تر با طراحی دکوراسیون داخلی

در طراحی دکوراسیون داخلی در محیط اداری این نکته را در نظر بگیرید که شما با دکوراسیون داخلی اداری به‌نوعی برند و خدمات خود را معرفی خواهید کرد از طرفی شما در یک محیط باید با مشتریان خود در ارتباط هم باشید لذا داشتن فضایی گرم می‌تواند بسیار به شما کمک کند.  رنگ بسیار می‌تواند برند شما را تحت تأثیر قرار دهد مثلاً اگر محیط اداری شما خصوصی نیست و صاحب یک کار دولتی هستید، می‌توانید از رنگ‌هایی مثل خاکستری یا سفید استفاده کنید که نشان‌دهنده حالت خنثی است. نورپردازی یک عامل کلیدی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری است تا بتوانید خستگی چشمان کارکنان را از کارکنان خود دور کنید. فضای مبلمان بسیار مهم است. مبلمان هم برای پذیرایی از مهمانتان خوب است هم اینکه به کارمندان خود اجازه می‌دهید تا در روز مدام پشت میز و صندلی خود قرار نگیرند. دنبال فضایی زنده در دکوراسیون داخلی اداری خود هستید؟ از گیاهان، گل‌های زیبا و … در آن‌ها استفاده کنید. استفاده از میزها و قفسه‌ها و رنگ متناسب با فضا هم می‌تواند طراحی داخلی اداری شما را زیباتر از قبل نماید.

طراحی دکوراسیون داخلی در مطب پزشکان

اگر برای آرامش بیماران خود ارزش قائل هستید، سعی کنید که در طراحی داخلی مطب خود از عنصر آرامش استفاده کنید. بیمار شما نباید احساس استرس داشته باشد.  سعی کنید که در اتاق انتظار از امکاناتی مثل موسیقی‌های آرام، آکواریوم‌های ماهی، گیاهان آپارتمانی، مبلمان، رنگ‌های آرامش‌بخش و … استفاده کنید. رنگ‌هایی که می‌تواند آرامش بیشتری را برای بیمار داشته باشد، آبی، سبز و سفید است که سعی کنید در طراحی دکوراسیون داخلی خود بیشترین استفاده را از آن داشته باشید. در طراحی داخلی مطب خود سعی نکنید خیلی از نورپردازی‌های زیاد استفاده کنید. برای ایجاد حس آرامش و راحتی بیشتر سعی کنید از نورهای ملایم بیشتر استفاده کنید.

مغازه و طراحی دکوراسیون داخلی در آن

دقت کنید که در طراحی داخلی مغازه به این نکته توجه داشته باشید که حتماً فضایی را برای رفت‌وآمد مشتریان خود در نظر بگیرید. دقت داشته باشید که  نورپردازی می‌تواند نقطه قوت شما باشد لذا در حالت کلی فضای تاریک ایجاد نکنید چراکه اعتماد مشتریان از شما سلب خواهد شد ضمن اینکه اگر تأکید شما برای خرید یک محصول ویژه است، سعی کنید که نورپردازی قوی بر روی آن داشته باشید. اگر محصولی را برای کودکان در نظر گرفته‌اید حتماً ارتفاع دسترسی به آن محصول را برای کودکان در نظر بگیرید. در ورودی به مغازه، اولین چیزی است که شاید مشتری شما آن را مشاهده می‌کند، لذا در انتخاب رنگ و طراحی آن دقت را داشته باشید تا دکوراسیون داخلی مغازه را تکمیل کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی را در ویترین هم لحاظ کنید

شاید اولین چیزی که مشتریان شما به آن نگاه می‌کنند، ویترین مغازه شماست. می‌توانید از رنگ‌های تند در ساختار ویترین استفاده کنید تا هر چه بیشتری مشتری را تحریک و به سمت شما بکشاند. در طراحی ویترین مغازه این نکته را لحاظ کنید که خیلی آن را شلوغ نکنید. توصیه ما به شما این است که از بهترین کالاهای خود انتخاب کرده و با نورپردازی عالی بر روی آن‌ها، تمرکز و توجه مشتری را به کالای خود زیاد کنید.  سعی نکنید که طراحی دکوراسیون داخلی را مثل دیگر مغازه‌ها در ویترین خود لحاظ کنید. هر چه که متفاوت‌تر باشید خواهید توانست بیشتر در کارتان موفق شده و مشتریان بیشتری را به سمت بکشانید.

رستورانی با طعم طراحی دکوراسیون داخلی

اگر رستوران شما در کنار مسیر رهگذران است، حتماً سعی کنید از ساختار پنجره‌هایی استفاده کنید که بتوانند رهگذران با نگاه به درون آن، جذب طراحی دکوراسیون داخلی شما شوند. تمام تلاش خود را در طراحی داخلی رستوران باید انجام دهید تا مشتری احساس راحتی داشته باشد. اختصاص یک فضای  کافی برای رفت‌وآمد، صندلی‌های با نشیمن راحت، موسیقی‌های آرام و با لطافت، ساختار گل و گیاه و … همگی می‌تواند در ارضای هر چه بیشتر سلیقه مشتری شما کمک کند. در انتخاب رنگ این نکته را در نظر بگیرید که بسته به سلیقه شما و مشتریانی که دارید باید این رنگ را انتخاب کنید. گاهی دوست دارید که فضایی آرامی را ایجاد کنید که لازم است کمی از نورپردازی خود کاسته و رنگ‌های تیره‌تری را در ساختار خود به کار ببرید اما گاهی هم دوست دارید حس تحریک را در مشتری خود زنده نگه دارید که لازم است که از رنگ‌های تند بیشتری استفاده نمایید.

مغازه طلافروشی و طراحی دکوراسیون داخلی

سعی کنید که در ویترین خود بهترین اجناس خود را قرار دهید و نورپردازی عالی بر روی آن‌ها داشته باشید تا مشتری بتواند با تمام جزئیات کالای شما آشنا شود. در طراحی داخلی طلا فروشی مهم است که علاوه بر استفاده از تمامی فاکتورهای لازم در طراحی دکوراسیون داخلی، از شاخص‌هایی که امنیت را هم به شما هدیه می‌دهند استفاده کنید چراکه مشتریان شما اعتماد بیشتری را به شما خواهند داشت.  سعی کنید در انتخاب رنگ در طراحی دکوراسیون داخلی خود به نظر مخاطبان خود یعنی خانم‌ها بیشترین احترام را بگذارید لذا سعی کنید با انجام مطالعاتی به این موضوع پی ببرید که خانم‌ها از چه رنگی بیشترین تأثیر را می‌برند و سپس در طلافروشی خود آن را بکار ببرید.

تصویر 12

بازسازی ساختمان را با طراحی دکوراسیون داخلی همراه کنید

اگر از فضایی که در آن هستید، خسته شده و می‌خواهید تنوعی را در آن بدهید، لازم است که فکری درباره بازسازی آن فضا به همراه یک طراحی دکوراسیون داخلی باشید. دقت کنید که در طراحی دکوراسیون داخلی فقط استفاده از رنگ‌ها، ابزار و … مطرح نیست. گاهی شما می‌توانید یک فضای بی‌روح و بی‌استفاده را با دکوراسیون داخلی، رنگ ‌و بوی دیگری ببخشید. توصیه ما به شما این است که اگر قصد بازسازی منزل یا فضای کاری خود را دارید، حتماً فضاهایی که تا الآن توجه کمتری به آن داشته‌اید را لحاظ کرده و بعد از طراحی یک ساختار برای آن‌ها در ذهن خود و سپس با مشورت با یک دکوراتور می‌توانید بازسازی ساختمان خود را تحقق ببخشید.

طراحی دکوراسیون داخلی خود را به شرکت طراحی داخلی بسپارید

امروزه با توجه به ابعاد گوناگونی که در حوزه طراحی و معماری وجود داشته و طرح‌های سنتی و مدرن زیادی در حال گسترش است، شرکت‌های زیادی هم در امر طراحی دکوراسیون داخلی مشغول به فعالیت هستند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ابتدا باید تعیین کنید که طراحی دکوراسیون شما برای چه فضایی است. برای منزل یا مغازه یا رستوران و … خود می‌خواهید یا هر چیز دیگری و بعدازآن تنها کافی است که با شرکت‌های مختلف ارتباط برقرار کرده و کار خود را سفارش دهید.

نتیجه‌گیری

در این مقاله درباره فضاهای مختلف و نکات مهم در طراحی دکوراسیون داخلی هر یک بیان کنیم. شما اگر قصد استفاده از طراحی دکوراسیون داخلی دارید، می‌توانید از این امکان استفاده کنید که با دکوراسیون داخلی زیباتر و جذاب‌تر، چشم‌اندازی زیباتر را از محیط اطرافتان به خودتان هدیه دهید.


برای سفارش بازسازی ساختمان اینجا را کلیک کنید

انواع روند و روش های بازسازی ساختمان در تهران

ضوابط و ضرورت در صنعت بازسازی ساختمان

آردینی اوخو
شنبه 14 بهمن 1396
بؤلوملر :